Elektronické pracovné výkazy
V nadväznosti na prijaté nápravné opatrenia zo systémového auditu číslo 2012-1516 vykonaného Európskou komisiou, Riadiaci orgán pre OP ZaSI od 01.01.2014 spúšťa prevádzku elektronických pracovných výkazov (ďalej len „ePV") v rámci implementácie Národných projektov. Účelom zavedenia ePV je zároveň zjednodušenie administratívnej náročnosti pri spracovaní žiadostí o platbu a od 01.01.2014 je pre prijímateľa záväzné. Elektronické pracovné výkazy sú dostupné na webovom sídle https://pracovnevykazy.employment.gov.sk/.
Od 01.01.2014 nebude RO požadovať pravidelné predkladanie fyzických pracovných výkazov ako podpornej dokumentácie k žiadosti o platbu. Pre účely administratívnej kontroly žiadosti o platbu bude postačovať „odoslanie" ePV prostredníctvom webovej aplikácie, pričom podpísané písomné vyhotovenie ePV je prijímateľ povinný uchovávať pre účely overenia oprávnenosti výdavkov počas kontroly na mieste, resp., iných kontrol a auditov v zmysle čl. 12 Všeobecných zmluvných podmienok k Zmluve o poskytnutí nenávratného finančného príspevku. Prijímateľ použije export údajov z ePV. Exportované, vytlačené a podpísané údaje plne nahradzujú prílohu číslo 11 - Pracovný výkaz Príručky pre prijímateľa nenávratného finančného príspevku pre národné projekty, akt. 5, kapitola Kontrola na mieste (ďalej len „Príručka pre prijímateľa").
Predkladanie pracovných výkazov elektronicky je plne v súlade s Príručkou pre prijímateľa, aktualizácia 5, časť 2.1.1, poznámka pod čiarou 8.